måndag 27 maj 2013

Trädgården sköter sig sjäv.

Mellan allt båtfix och alla turer till båten så hinner jag iallafall titta lite på trädgården. 

 Trots hård beskärning av äppelträden lyckades det bli en massa äppelblom iallafall. 

Irisknopparna börjar bryta fram mellan sina spetsiga blad.

På kvällen när vi kom hem efter en lyckad sjösättning så regnade det. Gräsmattan blev inte klippt idag heller. Men jag hann gå ut i trädgården och flytta klematisen ner till sjöstugan. Jag grävde även upp kungsängsliljorna vid vägen och flyttade till rabatten. Det var fullt av smålökar runtomrkring som jag grävde ner lite överallt. Gäller att komma ihåg det nästa år och inte rensa bort dem när jag tror att det är grässtrån (förhoppningsvis hinner jag rensa lite nästa år).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar